1.2 Inwoners en ondernemers ervaren een goede dienstverlening van de gemeente Den Helder: online waar het kan en persoonlijk waar het moet.

Digitaal contact

Digitaal contact

We gaan verder met maatregelen in de digitalisering, die de drempel voor het digitale contact verlagen. Dit doen we onder andere door het doorontwikkelen van digitale participatiemogelijkheden.

Wat hebben we bereikt?

Na een aanbestedingstraject is er een nieuwe leverancier gevonden voor het digitale participatieplatform ingesprek.denhelder.nl. De gemeenteraad is hier met RIB 2024-002579 over geïnformeerd. Het vernieuwde platform is gebruikt voor verschillende projecten zoals de inclusieprijs, de laadkaart, toerisme- en cultuurbeleid en de Doorfietsroute. Samen met de leverancier blijven we werken aan een toegankelijke en gebruiksvriendelijke website waarop onze inwoners, ondernemers en (maatschappelijke) organisaties kunnen participeren. Bij verschillende projecten konden mensen zowel online als persoonlijk reageren via een inloopmoment of een participatiebijeenkomst. Ook hebben inwoners en ondernemers kunnen deelnemen aan enquêtes over bijvoorbeeld cultuurbeleid, inclusie, Burgerpeiling en Ondernemerspeiling Waarstaatjegemeente.

Deze pagina is gebouwd op 05/15/2025 10:00:25 met de export van 05/15/2025 09:54:17