- Home
- Algemeen
- Programma's
- Programma's
- Samenwerkende gemeente
- Beleidskaders
- Trends
- Doelen
- 1.1 We betrekken belanghebbenden uit de samenleving actief bij het vormen en implementeren van beleid. Daarbij zijn we helder over de invloed die inwoners wel of niet kunnen uitoefenen.
- 1.2 Inwoners en ondernemers ervaren een goede dienstverlening van de gemeente Den Helder: online waar het kan en persoonlijk waar het moet.
- 1.3 We zetten ons in voor het bevorderen van digitale, fysieke en sociale toegankelijkheid zodat onze inwoners zonder belemmering kunnen deelnemen aan de maatschappij.
- 1.4 We zorgen voor een aantrekkelijk werkklimaat voor de ambtelijke organisatie zodat nieuw personeel gemakkelijker kan worden aangetrokken en huidig personeel langer kan worden behouden.
- BBV verplichte indicatoren
- Wat heeft het gekost?
- Zorgzame gemeente
- Beleidskaders
- Trends
- Doelen
- 2.1 We zetten in op goed functionerende samenwerking van preventieve voorzieningen.
- 2.2 We organiseren begeleid en beschermd wonen voor kwetsbare inwoners en maken afspraken met zorgpartijen en corporaties over de instroom, doorstroom en uitstroom en begeleiding.
- 2.3 We erkennen en ondersteunen mantelzorg en informele zorg.
- 2.4 We zetten vanuit de wijkteams en met maatschappelijke organisaties in op een integrale aanpak: op het voorkomen en bestrijden van zaken zoals eenzaamheid, schuldenproblematiek, armoede, gezondheidsproblemen en werkeloosheid.
- 2.5 Elk kind moet veilig, gezond en zonder achterstand opgroeien.
- Overige ontwikkelingen
- BBV verplichte indicatoren
- Wat heeft het gekost?
- Vitale gemeente
- Beleidskaders
- Trends
- Doelen
- 3.1 Wonen, werken, onderwijs en recreatie worden gericht op het boeien, binden en behouden van (toekomstige) werknemers voor de arbeidsmarktregio.
- 3.2 We werken samen in de haven om ruimte te vinden voor Koninklijke Marine, havenbedrijfsleven en om toekomstige gebruikers en de bereikbaarheid en waterveiligheid te borgen (in het maritiem cluster).
- 3.3 We benutten kansen om het toerisme in Den Helder te bevorderen.
- 3.4 We realiseren een voldoende en kwalitatief onderscheidend woningaanbod. Daarnaast realiseren we tijdelijke huisvesting (flexibel wonen) voor spoedzoekers, statushouders en arbeidsmigranten.
- 3.5 Aan de hand van het Programma Duurzaamheid werken we aan onze duurzaamheidsdoelstellingen en zetten we in op samenwerking met bewoners en ondernemers.
- 3.6 Goede bereikbaarheid van voorzieningen en een goede verkeersveiligheid.
- BBV verplichte indicatoren
- Wat heeft het gekost?
- Leefbare gemeente
- Beleidskaders
- Trends
- Doelen
- 4.1 We zetten in op doorgaande leerlijnen en passende gebouwen om onze inwoners goed op te leiden.
- 4.2 Voor de openbare ruimte zetten we in op een toekomstbestendige inrichting en gebruik.
- 4.3 We kiezen voor een programmatische aanpak van buurten met achterstanden op het gebied van leefbaarheid, samenleving en overlast/veiligheid.
- 4.4 We zetten in op goed functionerende winkelcentra en een aantrekkelijk stadshart waar mensen graag verblijven.
- 4.5 We consolideren het huidige cultuuraanbod en zetten in op versterking van de kwaliteit van het erfgoed.
- 4.6 Er is een adequaat aanbod van voorzieningen gericht op gezond bewegen voor alle doelgroepen.
- BBV verplichte indicatoren
- Wat heeft het gekost?
- Financiële rekening
- Paragrafen
- Paragrafen
- Weerstandsvermogen
- Onderhoud kapitaalgoederen
- Financiering
- Algemeen
- Ontwikkelingen op het gebied van gemeentefinanciën
- Financiële risico's
- Bedrijfsvoering
- Verbonden partijen
- Grondbeleid
- Lokale heffingen
- Subsidies
- Openbaarheidsparagraaf
- Jaarrekening
- Jaarrekening
- Grondslagen voor waardering
- Grondslagen voor de resultaatbepaling
- Balans
- Toelichting op de balans
- Vaste activa
- Vlottende activa
- Vaste passiva
- Vlottende passiva
- Overzicht baten en lasten per programma
- Incidentele baten en lasten
- Structurele toevoegingen en onttrekkingen reserves
- Verantwoording Wet Normering Topinkomen
- Gewaarborgde geldleningen en garantstellingen
- Niet uit de balans blijkende verplichtingen en rechten
- Gebeurtenissen na balansdatum
- Rechtmatigheidsverantwoording
- Overzicht baten en lasten per taakveld
- Verantwoordingsinformatie specifieke uitkeringen (SiSa)
- Controleverklaring
- Bijlagen
- Sitemap